Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu w Zbrosławicach
Rok szkolny 2023/2024
dla grup: „Skrzaty”; „Gumisie”; „Bystrzaki; „Tropiciele”.
L.p. | Godzina | Ramowy rozkład dnia |
---|---|---|
1 | 6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy indywidualne i zespołowe wg zainteresowań dzieci. |
2 | 8:00 – 9:00 8:30 – 9:00 | Zabawa ruchowa lub zestaw ćwiczeń porannych. Przygotowanie do śniadania, nakrywanie do stołu, zabiegi higieniczne, Śniadanie Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w trakcie jedzenia, używanie zwrotów grzecznościowych, samodzielne sprzątanie po posiłku. |
3 | 9:00 – 10:00 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęte do realizacji programy – zajęcia i zabawy edukacyjne kierowane przez nauczyciela. |
4 | 10:00 – 11:15 | Zajęcia i zabawy dowolne. Indywidualna praca stymulacyjna, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Zabawy i gry ruchowe na powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, poznanie najbliższego otoczenia, wycieczki. Zabawy badawcze i manipulacyjne, bogacenie doświadczeń dziecka w kontaktach z najbliższym środowiskiem. |
5 | 11:15 – 11:30 11:30 – 12:00 | Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. Obiad – kształtowanie nawyków kulturalnych. |
6 | 12:00 – 13:15 | Poobiedni relaks, wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, odtwarzanej z płyty CD, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe. Zajęcia i zabawy edukacyjne z różnych obszarów w oparciu o podstawę programową. Zabawy z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowe w sali lub na powietrzu. Realizacja pomysłów dzieci. Zajęcia i zabawy zorganizowane (plastyczne, muzyczne, ruchowe) lub dowolne. |
7 | 13:15-13:30 13:30 – 14:00 | Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek |
8 | 14:00 – 15:00 | Zajęcia i zabawy zorganizowane (plastyczne, muzyczne, ruchowe) lub dowolne. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. |
9 | 15:00 – 16:00 | Zabawy z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowe w sali lub na powietrzu. Realizacja pomysłów dzieci. Zajęcia i zabawy zorganizowane (plastyczne, muzyczne, ruchowe) lub dowolne. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty z rodzicami – zgodnie z harmonogramem konsultacji. |
Dla grupy : „Smerfy”.
L.p. | Godzina | Ramowy rozkład dnia |
---|---|---|
1 | 6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy indywidualne i zespołowe wg zainteresowań dzieci. |
2 | 8:00 – 9:00 8:30 – 9:00 | Zabawa ruchowa lub zestaw ćwiczeń porannych. Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne, Śniadanie Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w trakcie jedzenia, używanie zwrotów grzecznościowych, samodzielne sprzątanie po posiłku. |
3 | 9:00 – 09:40 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęte do realizacji programy – zajęcia i zabawy edukacyjne kierowane przez nauczyciela. |
4 | 09:40 – 11:15 | Zajęcia i zabawy dowolne. Indywidualna praca stymulacyjna, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. Zabawy i gry ruchowe na powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, poznanie najbliższego otoczenia, wycieczki. Zabawy badawcze i manipulacyjne, bogacenie doświadczeń dziecka w kontaktach z najbliższym środowiskiem. |
5 | 11:15 – 11:30 11:30 – 12:00 | Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. Obiad – kształtowanie nawyków kulturalnych. |
6 | 12:00 – 13:15 | Poobiedni relaks na leżaczkach, wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, odtwarzanej z płyty CD. . |
7 | 13:15 – 13:30 13:30 – 14:00 | Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek |
8 | 14:00 – 15:00 | Zajęcia i zabawy zorganizowane (plastyczne, muzyczne, ruchowe) lub dowolne. Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci. |
9 | 15:00 – 16:00 | Zabawy z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowe w sali lub na powietrzu. Realizacja pomysłów dzieci. Zajęcia i zabawy zorganizowane (plastyczne, muzyczne, ruchowe) lub dowolne. Rozchodzenie się dzieci. Kontakty z rodzicami – zgodnie z harmonogramem konsultacji. |